Sporten is grenzen verleggen. Een uitdaging voor lichaam en geest. Wij zijn er van overtuigd dat de conditie van je voeten de basis vormt voor je prestatie. 

Steeds meer mensen sporten. Niet alleen bij voetbal en loop sporten, maar bij vrijwel alle takken van sport komt iedere verplaatsing voort vanuit de voeten. Door pijn in uw voeten kunt u onnatuurlijk gaan lopen, waardoor de kans op blessures toeneem. Het is daarom van belang dat uw voeten in goede conditie zijn. 

Wat kunt u zelf doen?
Zorg voor de juiste sportschoenen.
De gevolgen van slecht passende sportschoenen kunnen onder andere zijn: Ingescheurde, ingroeiende of blauwe nagels. kloofvorming aan de hielen, overmatig transpireren, blaren. Elke sport vraagt om een sportschoen die voldoet aan specifieke eisen.

Tips & Trucs 
• Was je voeten meteen na het sporten, het liefst zonder zeep.
• Schimmelinfecties zijn erg besmettelijk. Douch na het sporten met badslippers en droog je voeten goed af, ook tussen de tenen.
• Laat overmatig eelt minimaal twee weken voor een wedstrijd verwijderen in verband met mogelijke klachten zoals een branderig gevoel.
• Knip teennagels recht, niet te kort en houd rekening met de natuurlijke vorm van het witte randje. 
• Smeer je voeten in met een voeten crème. Deze houdt de huid soepel. 
• Kies voor schone sokken van natuurlijk materiaal, naadloos en vocht absorberend materiaal. 
• Voorkom een weke huid en laat sportschoenen na het dragen bij voorkeur 24 uur rusten om het vocht te laten verdampen.